adverteren op google.
Adverteren op Google om je business te boosten
Hoe mooi zou het zijn dat iemand meteen op jouw nieuwe website belandt na een kort bezoekje in Google. In de realiteit heeft je website wel wat meer tijd nodig om op gang te komen. Door te adverteren op Google (Search Engine Advertising) zorgen we ervoor dat je in no time meer leads binnenhaalt en dat er meer mensen jouw website bezoeken. Steeds volgens een vaste strategie en met het budget dat jij bepaalt
Voordelen van adverteren op Google
- De juiste persoon op het juiste moment: Mogelijke klanten krijgen je advertentie te zien wanneer ze een bepaalde zoekterm ingeven. Dat betekent dat ze meer informatie willen over die term, of zelfs rechtstreeks op zoek zijn naar iemand die dat product of die dienst aanbiedt. Ze zijn met andere woorden naar jou op zoek, je hoeft ze dus enkel nog op je website te krijgen..
- 100% meetbaar: We zien perfect hoeveel keer een advertentie in Google werd getoond, hoeveel keer erop werd geklikt en dankzij een koppeling met Google Analytics brengen we het gedrag van bezoekers na een klik in kaart. Net als bij social media advertising kan je zo ook bezoekers retargeten.
- Je hebt zelf de teugels in handen: Het is niet Google die bepaalt bij welke zoektermen jouw advertentie verschijnt. Dat doe je zelf door te bieden op zoekwoorden. Bovendien zijn er uitgebreide targetmogelijkheden. Zo kan je ervoor kiezen een advertentie enkel te tonen in een straal van bijvoorbeeld 10 km rond jouw locatie.
Strategie
Om succesvol te adverteren op Google is een goed doordachte strategie noodzakelijk. Enkel zo haal je het maximum uit je budget. Daarom doen we eerst een zoekwoordenonderzoek om te bepalen welke zoekwoorden interessant zijn om op te bieden en welke niet. We stellen ook een concreet actieplan op.
Het heeft geen zin om Google-advertenties gewoon aan te zetten en dan niet meer op te volgen. Door frequent te monitoren doen we interessante inzichten op en zien we waar verbetering nodig is. We overleggen regelmatig met jou om de resultaten van de advertenties te bespreken (in mensentaal!) en optimalisaties voor te stellen.
Sterke landingspagina
Uiteraard heb je bij Search Engine Advertising ook een sterke website nodig met relevante content, geschreven door onze copywriters. Niet alleen zorgt dit voor een betere gebruikerservaring, waardoor een bezoeker sneller geneigd is te kopen, het is ook beter voor Google. Hoe beter de kwaliteit van de landingspagina, hoe groter de kans dat Google jouw advertentie toont en hoe lager de CPC komt te liggen. Zo bespaar je op de kosten voor Google-advertising.
Betaalbaar
Het bedrag dat je wil spenderen aan advertenties op Google bepaal je helemaal zelf. Jij bepaalt hoeveel je per dag wil uitgeven en hoeveel je maximaal wil bieden op een zoekwoord. Met een klein budget kan je al mooie resultaten boeken. Een valkuil van Google Ads is dat het eenvoudig lijkt, maar al snel heel complex wordt. Daarom laat je het beheer van je Google Ads-account best over aan een SEA-specialist van The Agency.