social media advertising.
Nieuwe klanten bereiken met socialemedia-advertenties
In de huidige altijd-online-samenleving zijn sociale media een krachtig marketingwapen. Het is een enorm veelzijdige communicatietool voor bedrijven door de mix van organische en betaalde content. Het potentieel van organische posts is enorm, maar door een overvloed aan content gaan velen verloren. Met socialemedia-advertenties geven we ze een duwtje in de rug zodat jouw ideale doelpubliek ze op het juiste moment te zien krijgt.
Waarom een advertentiecampagne starten?
- Adverteren op socialemediaplatformen is zeer laagdrempelig en relatief goedkoop. Een kleine investering is nodig om resultaat te boeken, maar het blijft absoluut betaalbaar. Hoe? Door goed targeten en door de inhoud van de advertentie relevant en duidelijk te formuleren.
- Sociale media weten zeer goed wie of wat je bent. Ze weten niet alleen je leeftijd en geslacht, maar ook waarin je geïnteresseerd bent, welke content jou aanspreekt, waar en hoe je je vrije tijd doorbrengt, waar je werkt… Enorm veel informatie die ter beschikking staat dus. Dit laat adverteerders toe om zeer gedetailleerd te targeten. Zo is je advertentie zeker relevant voor wie ze te zien krijgt.
- De resultaten van je campagnes zijn heel makkelijk meetbaar, hetzij in Google Analytics, hetzij in de Ads Manager van het socialemediaplatform dat je gebruikt. Je kan o.a. zien hoeveel keer je advertentie werd weergegeven, hoeveel likes en shares ze heeft en hoeveel keer er naar je website werd doorgeklikt. Dat is heel belangrijke informatie met het oog op optimalisatie.
Retargeting
Retargeting houdt in dat je advertenties richt op gebruikers die eerder je website bezochten of actief waren op je socialmediapagina. Met behulp van socialemedia-advertenties kan je die gebruikers makkelijk targeten en ze toch overhalen om gebruik te maken van jouw diensten. Zeker op Facebook is dit eenvoudig. Door de Facebook-pixel op je website te installeren, hou je het Facebook-profiel van je websitebezoekers bij. Daarna kunnen we slim filteren in het advertentiebeheer en enkel deze bezoekers aanspreken met een advertentie die erop is gericht hen terug naar je website te halen.
Strategie
De socialmedia-experten van The Agency zorgen steeds voor een weloverwogen socialmediaplan op maat. Welke kanalen zijn opportuun? Kies je ervoor om enkel te adverteren op Facebook of ook op Instagram?
We stellen ook doelgerichte marketingfunnels op in het teken van maximaal rendement. Zo’n funnel bestaat uit een reeks advertenties. Eerst trachten we te connecteren met de doelgroep. Vervolgens bieden we hen meer informatie om ze uiteindelijk te laten converteren. Uiteraard monitoren we steeds je advertentiecampagnes en geven we je regelmatig updates over hoe het loopt. Dit laat ons ook toe om tijdig bij te sturen indien noodzakelijk.